هرچه کنی به خود کنی
لقمان حكيم عليهالسلام :
يا بُنَىَّ... وَ اجْهَدْ اَنْ يَكونَ الْيَوْمُ
خَيْرا لَكَ مِنْ اَمْسِ وَ غَدا خَيْرا لَكَ
مِنَ الْيَوْمِ فَاِنَّهُ مَنِ اسْتَوى يَوْماهُ فَهُوَ
مَغْبونٌ وَ مَنْ كانَ يَوْمُهُ شَرّا اَمْسِهِ
فَهُوَ مَلْعونٌ
فرزندم بكوش تا امروزت بهتر از
ديروز و فردايت بهتر از امروز
باشد، كه هر كس دو روزش برابر
باشد، زيانكار است و هر كس
امروزش بدتر از ديروزش باشد،
از رحمت خدا دور است.
ارشاد القلوب ديلمى، ص 73
به کوچه های عبورت چقدر اب بپاشیم