امام صادق عليه‏السلام :

 

يَعيشُ النّاسُ بِاِحْسانِهِمْ اَكْثَرَ مِمّا يَعيشونَ بِاَعْمارِ

 

هِمْ وَ يَموتون بِذُنوبِهِمْ اَكْثَرَ مِمّا يَموتونَ بِآجالِهِمْ

 

 

مردم، بيشتر از آن‏كه با عمر خود زندگى كنند،

با احسان و نيكوكارى خود زندگى مى‏كنند و بيشتر

 از آن‏كه با اجل خود بميرند، بر اثر گناهان خود

مى‏ميرند.

 

دعوات الراوندى، ص 291، ح 33.