امام على عليه‏السلام :

مَنْ لَمْ يَتَدارَكْ نَفْسَهُ بِاِصْلاحِها

 

اَعْضَلَ داؤُهُ وَ اَعْيى شِفائُهُ وَ

 

عَدِمَ الطَّبيبَ

 

هر كس به اصلاح خود نپردازد، بيمارى‏اش

سخت مى‏شود و در درمانش به رنج مى‏افتد و

طبيبى نخواهد يافت.

 

غررالحكم، ح 9025