قال علی (ع)
يَا ابْنَ آدَمَ إِذا رَاءَيْتَ رَبَّكَ سُبْحانَهُ يُتابِعُ عَلَيْكَ نِعَمَهُ
وَ اءَنْتَ تَعْصِيهِ فَاحْذَرْهُ.
اى پسر آدم ، اگر ديدى كه خداى سبحان ،
نعمتش را پى درپى به تو ارزانى مى دارد
و تو نافرمانيش مى كنى ، از كيفر او بترس .